OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

Morality and Agency

Morality and Agency

Produktbeskrivelse

Bernard Williams (1929-2003) regnes som en av de mest betydningsfulle filosofiske skikkelsene fra andre halvdel av det 20. århundre og hans innflytelse er fortsatt sterk. Denne redigerte boken samler ny forskning fra anerkjente akademikere som tar for seg de innovative ideene og metodene som Williams utviklet i sitt unike etiske perspektiv. Kapitlene i den første delen undersøker Williams' forsøk på å utforske teoretiske alternativer utenfor grensene av det han kalte 'moralitets-systemet'. Bidragsyterne viser hvordan Williams, gjennom en kritisk konfrontasjon med dette systemet, oppdaget nye måter å tenke på moralske forpliktelser, relevante følelser som skam, og hvordan filosofihistorien er relevant. Dessuten knyttes disse nye tankene til Williams' originale metaetiske ideer om mulighetene og grensene for moralsk kunnskap. I den andre delen undersøker bidragsyterne Williams' diskusjoner om frihet og ansvar, samt rolle til flaks i våre moralske liv.

Prishistorikk

Lavest
1152 KR
Høyest
1212 KR
Gjennomsnitt
1183 KR
Median
1177 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn Morality and Agency
GTIN/EAN/ISBN 9780197626566
Kategorier Bøker