Music for Inclusion and Healing in Schools and Beyond
Produktbeskrivelse
Musikksjangre som hip hop, techno, grime, EDM, drill og house er blant de mest populære og lyttede i verden, men de får sjelden, om noen, plass i musikkundervisningen. Dette er en utfordring som må adresseres både i utdanningssystemet og i bredere kulturelle og sosiale sammenhenger. Dessverre blir disse sjangrene ofte feilaktig oppfattet som årsaker til sosial dysfunksjonalitet, når de i realiteten reflekterer samfunnets tilstand. Samtidig viser konkrete prosjekter og programmer at samtidsmusikken kan spille en positiv rolle i helbredelse og velvære. I boken "Music for Inclusion and Healing in Schools and Beyond" argumenterer redaktørene Pete Dale, Pamela Burnard og Raphael Travis Jr. for at det ligger et stort potensial i å bruke disse musikksjangrene til å fremme inkludering. Forfatterne forklarer hvordan integreringen av moderne populærmusikk i skolepensum eller i terapeutiske settinger kan føre til betydelige fremskritt innen helbredelse og velvære, samt bedre utdanningsresultater og økt glede i skolemiljøet. Denne unike boken søker å belyse viktigheten av å anerkjenne og utnytte kraften i populærmusikk for å skape mer inkluderende og helsefremmende læringsmiljøer.