I løpet av de mange årene det tar å oppdra et barn, står foreldre overfor utfordringer som både blir påvirket av og knyttet til en tid preget av enestående digital innovasjon. I boken 'Parenting for a Digital Future' undersøker Sonia Livingstone og Alicia Blum-Ross hvordan digitale teknologier former foreldre i vår moderne tid, basert på omfattende og variert kvalitativ og kvantitativ forskning med et bredt spekter av foreldre i Storbritannia. Boken avslører hvordan foreldre navigerer i ukjent terreng, ofte uten klare retningslinjer eller støtte. Den kartlegger hvordan foreldre bruker digitale teknologier til å utøve autoritet og formidle verdier, ettersom 'skjermtid', spill og sosiale medier ikke bare fungerer som samlingspunkter, men også som verktøy for å sette grenser. 'Parenting for a Digital Future' går forbi medieoverskriftene preget av panikk og tilbyr en grundig, forskningsbasert utforskning av hva det vil si å være forelder i en tid med betydelig sosial og teknologisk endring.