Boken "People of the Screen" kartlegger utviklingen av bibelprogramvare og avdekker den unike og innflytelsesrike rollen som evangeliske gründere og programmerere har hatt i utformingen av dens funksjonalitet. Dette har på sin side påvirket lesevanene til millioner over hele verden. Gjennom en grundig gjennomgang av fremskritt innen bibelprogramvare, fra de første desktop-applikasjonene til banebrytende bibelsider, mobile applikasjoner og virtuelle opplevelser, argumenterer boken for at evangeliske skapere har en særpreget tilnærming til samfunnsendringer og teknologi, omtalt som 'Hopeful Entrepreneurial Pragmatism' (HEP). Denne tilnærmingen plasserer dem unikt i ledelsen av det digitale bibelmarkedet og gir deres verk en dyp forståelse av Skriftens natur og formål. Med en kombinasjon av historisk forskning, intervjuer med utviklere og feltstudier med digitale og trykte bibellesere, gir denne boken et nyansert blikk på det sammenkoblede økosystemet av forlag, utviklere, prester og institusjoner.