Ingen annen forretningsprosess har vært gjenstand for så mye debatt som ytelsesstyring. Denne prosessen, som betraktes som en kritisk hjørnestein for organisatorisk tilpasning, møter ofte både ledere og ansatte med angst og forvirring. I mer enn 50 år har strategier som kaskadering av mål og rangering av ansatte forsøkt å tilføre verdi til ytelsesstyring, men med begrenset suksess. De siste årene har imidlertid nye ideer endret feltet, og gjort det til en mindre formell prosess som har som mål å oppmuntre til adferd som faktisk driver ytelse. "Performance Management Transformation" nærmer seg nåtiden og fremtiden for ytelsesstyring på en praktisk måte, og tar for seg den organisatoriske landskapets utvikling. Gjennom case-studier fra anerkjente selskaper som Toyota, Patagonia, Medtronic, GoGo Inflight og AbbVie, samt forskning og kommentarer fra tankeledere innen feltet, viser boken hvordan organisasjoner tar kontroll og redesigns sine ytelsesstyringsprosesser for å møte sine spesifikke mål, strategier og behov.