I boken 'Point Made' tilbyr juridisk skrivingsekspert Ross Guberman et uvurderlig verktøy til advokater som står overfor et økende press for å produsere overbevisende tekster. Hvordan finner man den beste åpningen for en bevegelse eller et juridisk dokument? Hvordan utformer man vinneroverskrifter? Hvordan kan man fortelle en overbevisende historie når dokumentasjonen er tørr og tung? Guberman hevder at svarene bærer preg av 'mer vitenskap enn kunst'. Han har analysert fremragende argumenter fra fremtredende advokater for å utvikle detaljerte, trinnvise instruksjoner som hjelper deg med å oppnå ønskede resultater. Forfatteren tar en empirisk tilnærming og baserer seg sterkt på verker fra landets 50 mest innflytelsesrike jurister, inkludert Barack Obama, John Roberts, Elena Kagan, Ted Olson og David Boies. Deres strategier blir avmystifisert og delt opp i spesifikke, lærbare teknikker som danner en omfattende skriveguide fylt med praktiske modeller. I FCC v. Fox, for eksempel, fremkaller Kathleen Sullivan de potensielt farlige og utilsiktede konsekvensene av å finne til fordel for motparten ('Hvorfor bør jeg bry meg?').