I 'Practices of Projection: Histories and Technologies' undersøker Gabriel Menotti hvordan de teknologiske aspektene ved prosjektørbruk ofte overses, med unntak av kritiske øyeblikk som når utstyret svikter. Når en projektor i en kinosal feiler, snur publikum seg mot bakrommet og er oppmerksomme på den tekniske svikten. Filmens historie har vist at oppmerksomheten mot prosjektorsystemer har vært høyest når mediet er i en skjebnesvanger situasjon. For eksempel, under Hollywoods økonomiske konsolidering på 1930-tallet, var prosjektoren avgjørende for hvordan synkroniserte lydteknologier ble implementert i film. Nylig har digitaliseringen av kino fulgt et lignende mønster, der teknologien ble omarbeidet for å legge til rette for mobilitet. Disse eksemplene viser hvordan prosjektorens rolle kontinuerlig belyser gjenoppbyggingen av medieteknologi. 'Practices of Projection' inviterer leseren til å betrakte prosjektoren som et sentralt element i den teknologiske overgangen for visuelt media i fremtiden.