OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

Relationship Thinking

Relationship Thinking

Produktbeskrivelse

I boken 'Relationship Thinking' presenterer N. J. Enfield en rammeverk for å analysere sosial interaksjon og dens språklige, kulturelle og kognitive grunnlag ved å fokusere på menneskelige relasjoner. Tilnærmingen er naturvitenskapelig, med røtter i systematiske studier av data fra virkelige sosiale interaksjoner i hverdagen. Mange av de illustrative eksemplene og analysene i boken er basert på forfatterens langvarige feltarbeid i Laos. Enfield argumenterer for et tverrfaglig perspektiv på studier av språk, kultur og bevissthet, der en bygger på enkle, men kraftfulle semiotiske prinsipper. Boken fokuserer på tre sentrale skjønnspunkter: For det første, menneskelig agentur, som omfatter kombinasjonen av fleksibilitet og ansvarlighet, og som definerer våre muligheter for sosial handling og relasjoner, og gjør fission og fusjon av sosiale enheter mulig. For det annet, enchroni, som handler om samtalens tidsskala der våre sosiale relasjoner hovedsakelig utspiller seg. Til slutt, menneskelig sosialitet.

Prishistorikk

Lavest
1137 KR
Høyest
1186 KR
Gjennomsnitt
1163 KR
Median
1162 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn Relationship Thinking
GTIN/EAN/ISBN 9780199338733
Kategorier Bøker