Personlige og vedvarende relasjoner er essensielle i ethvert samfunn. Økonomer har bygget videre på teoriene om gjentatte spill og omdømme for å oppnå betydelige fremskritt i forståelsen av slike relasjoner. Boken "Repeated Games and Reputations" innleder med en grundig utvikling av de grunnleggende begrepene knyttet til disse teoriene, inkludert definisjonene av gjentatte spill, strategier og likevekt. Forfatterne Mailath og Samuelson presenterer deretter den klassiske folk-teoremet og resultater om omdømme for spill med både perfekt og upålitelig offentlig overvåkning, ved hjelp av moderne analytiske verktøy som dekomponering og selvgenerering. Videre tar de for seg nyere utviklinger, inkludert resultater som går utover folk-teoremene og nyere arbeider i spill med privat overvåkning samt alternative tilnærminger til omdømme. "Repeated Games and Reputations" synthesiserer og forener den omfattende litteraturen innen dette feltet, og fører leseren til forskningsfronten. Det gis detaljerte argumenter og bevis gjennom hele boken, vevd sammen med...