For mer enn to tusen år siden skrev den berømte kinesiske generalen Sun Tzu sitt klassiske verk om militærstrategi, 'Krigens kunst'. I den nye utgaven av 'Sun Tzu og kunsten å drive business', viser Mark McNeilly hvordan Sun Tzus strategiske prinsipper kan anvendes innenfor 2000-tallets næringsliv. Boken henvender seg til både ledere og forretningsfolk ved å gi en dypere forståelse av hvordan man kan navigere i en kompleks og konkurransedyktig marked. McNeilly presenterer Sun Tzus ideer i form av seks strategiske prinsipper, som gir ledere verktøyene de trenger for å oppnå suksess. I tillegg inkluderer boken den populære oversettelsen av 'Krigens kunst' av Samuel B. Griffith, som gir en historisk kontekst til strategiene. Forfatteren forklarer hvordan man kan øke sin markedsandel uten å provosere frem konkurransedyktig motstand, samt hvordan man kan angripe konkurrenters svake punkter og maksimere markedsinformasjon for å oppnå konkurransefortrinn. Gjennom innovative strategier og eksempler fra moderne selskaper som Google, demonstrerer McNeilly hvor viktig hastighet og forberedelse er for å forstyrre konkurransen, samt betydningen av karakter hos ledere. Til slutt presenterer han en praktisk metode for å implementere Sun Tzus prinsipper i virkeligheten, og gjør denne boken til et essensielt verktøy for alle som ønsker å fremheve sin virksomhet i et urolig økonomisk landskap.