Ønsker du å lære alt som kreves for å bli en fantastisk komponist av videospillmusikk? "The Game Music Handbook" er boken for deg. Denne boka tar leserne med på en reise gjennom mange av de mest bemerkelsesverdige lydlandskapene i videospillhistorien, og belyser viktige konsepter og tekniske metoder for å skape høykvalitets musikk til spill. Boken organiserer teknikkene for spillkomponering i en anvendelig metodikk som gir leserne en klar forståelse av hvordan man designer interaktive elementer, forestiller seg og skaper et musikkstykke, og implementerer det i spillet. Leserne vil få en solid forståelse av de grunnleggende teknikkene for å komponere musikk til videospill, samt de konseptuelle forskjellene som skiller dette feltet fra andre komposisjoner, samt mange avanserte teknikker og emner som er avgjørende for utmerket musikkproduksjon til spill. Temaene inkluderer bruk av musikk til å designe følelsesmessige buer for ikke-lineære tidslinjer, forholdet mellom musikk og lyddesign, musikkens rolle i å skape dypere opplevelse, spillerens interaksjon med lyd, og mye mer.