OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

The Oxford Handbook of Gossip and Reputation

The Oxford Handbook of Gossip and Reputation

Produktbeskrivelse

Gossip og omdømme er sentrale prosesser i samfunnene våre, og de har betydelige konsekvenser for enkeltpersoner, grupper, fellesskap, organisasjoner og markeder. Forskning har påvist at også sladder og omdømme har evnen til å håndheve sosiale normer, lett opp til samarbeid og fungere som et verktøy for sosial kontroll. Den viktigste mekanismen bak opprettelse, vedlikehold og ødeleggelse av omdømme i hverdagen er sladder, som benyttes til å omtale fraværende tredjepart. Omdømme og sladder er uatskillelig sammenvevd, men har helst blitt studert isolert. "The Oxford Handbook of Gossip and Reputation" fyller dette intellektuelle gapet ved å gi en integrert forståelse av grunnlagene for sladder og omdømme, samt skissere en potensiell ramme for fremtidig forskning. Boken, redigert av Francesca Giardini og Rafael Wittek, samler et mangfold av forskere som analyserer sladder og omdømme fra ulike disipliner, sosiale domener og analyse nivåer.

Prishistorikk

Lavest
2303 KR
Høyest
2424 KR
Gjennomsnitt
2366 KR
Median
2352 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn The Oxford Handbook of Gossip and Reputation
GTIN/EAN/ISBN 9780190494087
Kategorier Bøker