I en tid der publikum ikke lenger bare er passive lyttere, men også aktive produsenter og forbrukere, er forståelsen av interaktivitet og dens innvirkning på lytteren viktigere enn noensinne. "The Oxford Handbook of Interactive Audio" samler en rekke nyskrevne kapitler om interaktivitet i musikk og lyd, redigert av fremtredende forskere innen feltet. Boken markerer starten på en reise mot å forstå måtene vi interagerer med lyd på, og gir et nytt sett med analytiske verktøy for det voksende feltet innen interaktiv audio. Hva betyr det egentlig å interagere med lyd? Hvordan endrer interaktivitet vår opplevelse som skapere og lyttere? Hva skiller interaktiv audio fra ikke-interaktiv audio? Hvor plasserer interaksjon med audio seg i vår forståelse av lyd og musikk? Hva har fremtiden å by på for interaktive medier når det gjelder våre musikalske og lydlige opplevelser? Boken gir også innblikk i hvordan vi kan begynne å tilnærme oss interaktiv audio, noe som kan berike vår tilnærming til musikk og lyd i en stadig mer digitalisert verden.