Den amerikanske reseptbelagte legemiddelindustrien er en gigantisk virksomhet verdt 500 milliarder dollar, der de stigende prisene får betydelige konsekvenser for pasienter, helsepersonell, arbeidsgivere og skattebetalere over hele landet. I USA er gjennomsnittlige priser på ledende merkevarelegemidler to til fire ganger høyere enn prisene i andre velstående land, noe som reiser spørsmål om hva amerikanerne egentlig får for de ekstra kostnadene. På den andre siden har sunn avkastning for bransjen uomtvistelig spilt en rolle i å fremme livsreddende innovasjoner. Med introduksjonen av stadig mer målrettede og potente behandlinger, inkludert celle- og genterapier med prislapper i millionklassen, vil behovet for fornuftige prisingspolitikker for legemidler kun intensiveres. "The Right Price" belyser det kontroversielle temaet legemiddelprising ved å gi en lettfattelig veiledning til legemiddelmarkedene og analytiske metoder brukt for å måle verdien av legemiddelterapier. Boken illustrerer behovet for verdibasert prising gjennom virkelige historier fra pasienter og deres erfaringer.