OXFORD UNIVERSITY PRESS INC

The Social Science of Cinema

The Social Science of Cinema

Produktbeskrivelse

Siden bevegelsessbilder først ble introdusert har studioer og filmseere stilt viktige spørsmål knyttet til filmens innvirkning og suksess. Hva er det som gjør en film til en Oscar-vinner? Hvordan oppnår enkelte filmer stor suksess mens andre blir latterliggjort? Hvorfor får visse filmer kritikerros mens andre opplever kritisk fiasko? Samtidig er det interessant å vurdere hvordan publikum oppfatter film og hva som gjør en film meningsfull for seeren. Er vi overdrevent påvirket av negative adferdsmønstre som vises på skjermen? Disse spørsmålene har ført til omfattende debatter og diskusjoner, samt utviklingen av ulike teorier. I løpet av de siste to tiårene har man imidlertid ofte unnlatt å analysere disse problemene fra et vitenskapelig perspektiv. "The Social Science of Cinema" samler forskning fra ulike fagområder som psykologi, økonomi, sosiologi, næringsliv og kommunikasjon for å avdekke den beste empiriske forskningen om film. Boken gir nye innblikk basert på perspektiver som mange filmseere kanskje ikke tidligere har vurdert. Essayer i boken tar for seg spesifikke faktorer som påvirker hvorvidt filmer lykkes eller feiler.

Prishistorikk

Lavest
1176 KR
Høyest
1226 KR
Gjennomsnitt
1203 KR
Median
1202 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke OXFORD UNIVERSITY PRESS INC
Navn The Social Science of Cinema
GTIN/EAN/ISBN 9780199797813
Kategorier Bøker