En nylig vurdering anslår at ansatte i USA deltar i en sjokkerende mengde på 55 millioner møter daglig. Denne enorme tidsinvesteringen gir bare beskjedne resultater. Ingen organisasjon som involverer mennesker er skjermet fra de velkjente klagene på møter: de som ikke klarer å engasjere, de som uforvarende oppfordrer deltakerne til å miste interessen, og de som åpenbart ignorerer deltakernes tid. Mange selskaper og ledere anser dårlige møter som en uunngåelig kostnad ved driften. Imidlertid kan ledere glede seg over at forskere nå har en klar forståelse av hva som virkelig gjør møter vellykkede. I "The Surprising Science of Meetings" deler Steven G. Rogelberg, forsker og konsulent for noen av verdens mest vellykkede selskaper, innsikter fra omfattende forskning, analyser og datautvinning, samt intervjuer med over 5 000 ansatte fra ulike bransjer. Han presenterer de dokumenterte praksisene og teknikkene som hjelper ledere og ansatte med å forbedre kvaliteten på møtene.