Boken "Innovation in an Advanced Consumer Society" tar sikte på å utvikle teorier om innovasjon med et fokus på forbrukersamfunnet. I et avansert forbrukersamfunn dominerer tjenester, som tilbys både gjennom digitale og fysiske kanaler av lokale, nasjonale og globale selskaper. Målet med boken er å identifisere hvordan verdien kan økes for alle interessenter gjennom både inkrementell og disruptiv innovasjon. Når det interageres med ledende bedrifter, er det en felles oppfatning av behovet for en bedre forståelse av hvordan man kan innovere i en serviebasert økonomi. I dag er de fleste avanserte økonomier basert på tjenester og kunnskap, som utgjør omtrent 70 prosent av bruttonasjonalproduktet (BNP). OECD-rapporter dokumenterer en betydelig kunnskapssvikt knyttet til tjenesteinnovasjon. Det er en utfordring for både næringsliv og samfunn at fremtidig økonomisk vekst i økende grad vil basere seg på tjenester snarere enn produksjon og produkter. Å unnlate å forstå innovasjonsutfordringer i denne sammenhengen, som en motor for vekst, er mildt sagt bekymringsfullt. Dette reiser viktige spørsmål om hvordan vi kan posisjonere oss for fremtidens vekst i en stadig mer tjenestebasert økonomi.