Denne inspirerende boken gir et ekte internasjonalt perspektiv, med et mangfold av eksempler fra både utviklede og fremvoksende markeder. Dette gjør det lettere for studenter å forestille seg hvordan organisasjoner verden over driver sin virksomhet. Boken er grundig oppdatert og revidert for å gi studentene en dypere forståelse av de sentrale teoriene innen internasjonal handel. Den nye utgaven har en betydelig revidert struktur, som følger studentenes kunnskapsutvikling i løpet av et internasjonalt forretningsmodul. I tillegg er dekningen av de grunnleggende internasjonale forretningsteoriene utvidet, noe som muliggjør en inngående forståelse av problemene og utfordringene knyttet til internasjonal virksomhet. Nytt i denne utgaven er kapitler om fremvoksende markeder samt de miljømessige utfordringene som bedrifter står overfor. Boken inneholder også lange saker på slutten av hvert kapittel for å fremme en helhetlig forståelse av internasjonal handel. For registrerte brukere av teksten er det tilgjengelig et Online Resource Centre, som inkluderer en multimedia-bibliotek, instruktørmanual, foreslåtte oppgave spørsmål, ekstra casestudier og et testbank av spørsmål.