Oxford University Press

Motivation, Agency, and Public Policy

Motivation, Agency, and Public Policy

Produktbeskrivelse

Kan vi stole på altruismen til fagfolk eller den offentlige tjenesteydelsen for å levere gode helse- og utdanningstjenester? Hvordan bør pasienter, foreldre og elever oppføre seg - som takknemlige mottakere eller aktive forbrukere? Denne boken tilbyr nye svar på disse spørsmålene og markerer et viktig skritt i analysen og utviklingen av offentlig politikk, fra en av de ledende tenkerne innen feltet. Den presenterer et nytt perspektiv på politisk utforming, der vektleggingen ligger på å analysere motivasjonen til fagfolk og andre som arbeider innen offentlig sektor, samt deres og offentlighetens muligheter for selvstendig handling. Boken argumenterer for at den konvensjonelle antagelsen om at fagfolk i offentlig sektor er altruistiske idealister eller 'ritter' er misplassert; men også at det alternative synet om at de utelukkende er, i David Humes terminologi, 'svindlere' eller egeninteresserte egoister, er feil. Videre må vi ikke anta at enkeltindivider er passive mottakere av offentlige tjenester (brikker); men heller at de har mulighet til å engasjere seg aktivt i prosessen.

Prishistorikk

Lavest
429 KR
Høyest
447 KR
Gjennomsnitt
438 KR
Median
438 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Oxford University Press
Navn Motivation, Agency, and Public Policy
GTIN/EAN/ISBN 9780199298914
Kategorier Bøker