Phronesis, eller praktisk visdom, har fascinert filosofer og, mer nylig, psykologer i årtusener. I løpet av det siste tiåret har en rekke akademikere fra forskjellige disipliner virkelig omfavnet og arbeidet med begrepet phronesis som en metakognitiv kapasitet, som veileder moralsk ambisiøs tenkning og handling. I boken 'Phronesis: Retrieving Practical Wisdom in Psychology, Philosophy, and Education' tar Kristján Kristjánsson og Blaine J. Fowers for seg flere relevante utfordringer som har oppstått i diskusjonen om phronesis, og de fyller gaps i den eksisterende litteraturen, samtidig som de gir ny retning til forskningsagendaen. Boken har en klart tverrfaglig tilnærming og trekker i like stor grad på innsikter fra psykologi, filosofi og utdanning. Gjennom sin reviderte og anvendte Aristotelianisme bidrar verket til viktige pågående debatter innen moralpsykologi, moralfilosofi, profesjonell etikk og moralutdanning, og belyser betydningen av phronesis.