Denne rikt illustrerte studien utforsker samspillet mellom ord og bilder i framstillingen av den engelske landsbygda, bygde miljøet og private boliger i mellomkrigstiden. I løpet av 1920- og 30-årene var ord og bilder i trykt format den primære måten folk mottok ideer og underholdning på, og de to mediene samarbeidet på en variert og kreativ måte. Mange bøker fra 1920-årene uttrykte bekymring over tapet av landskapet som følge av forstadsbygging. Likevel var etterspørselen etter bygging etter krigen stor, og inspirert av en regjeringsrapport dukket det opp mange bøker som presenterte husdesign, noe som ga leserne muligheten til å planlegge eller forestille seg sitt eget hjem. Bokdesignene ble mer tiltalende, hjulpet av fargerike omslag og illustrasjoner inni bøkene. Magasiner fremmet individuelle talenter og spesielle interesser hos både menn og kvinner. På slutten av perioden ble ord og bilde kombinert for å promotere den voksende RAF og gi råd om hvordan man kunne beskytte husene sine mot bombing. I alle disse sammenhengene fungerte ord og bilder i harmonisk samspill.