Hva er egentlig formålet med en bedrift? På den første dagen av et forretningskurs vil du bli fortalt at formålet er å maksimere aksjonærens fortjeneste. Denne tankegangen er imidlertid dominerende i vår forvaltning og undervisning om forretninger verden over, men Colin Mayer hevder at den er fundamentalt feil. Den har ført med seg katastrofale og skadelige konsekvenser for våre økonomier, miljøer, politikk og samfunn. I sin presserende oppfordring til reform utfordrer "Prosperity" grunnleggende tenkning om forretning. Boken presenterer en helhetlig ny agenda for å etablere selskapet som en unik og kraftfull aktør for å fremme økonomisk og sosial velvære i sin helhet – både for kunder og samfunn, nå og i fremtiden. Som professor og tidligere dekan ved Säid Business School i Oxford, er Mayer en fremtredende skikkelse i den globale diskusjonen om selskapers hensikt og rolle. I "Prosperity" legger han fram en radikal og nøye vurdert oppskrift for selskaper, deres eierskap, styring, finansiering og regulering.