Oxford University Press

Research Methods in the Social Sciences: An A-Z of key concepts

Research Methods in the Social Sciences: An A-Z of key concepts

Produktbeskrivelse

Boken "Research Methods in the Social Sciences: An A-Z of key concepts" er en omfattende og lettfattelig guide for både bachelor- og masterstudenter som skal gjennomføre forskning innen samfunnsvitenskap. Den inneholder 71 oppføringer som dekker et bredt spekter av begreper, metoder og teorier. Hver oppføring innleder med en tilgjengelig introduksjon til metoden og benytter virkelige eksempler fra ulike akademiske disipliner. Deretter diskuteres fordelene og begrensningene ved tilnærmingen, dens nåværende status i akademisk praksis, samt nyttige tips og råd for leserne om når og hvordan de kan bruke metoden i sin egen forskning. Med et bredt og tverrfaglig perspektiv, tar teksten for seg både veletablerte begreper og nye ideer, som big data og nettverksanalyse, og inkluderer både kvalitative og kvantitative forskningsmetoder. Alle oppføringer har omfattende kryssreferanser for å lette navigasjonen, og for å peke leserne mot relaterte konsepter, slik at de kan bygge en helhetlig forståelse av forskningsmetoder.

Prishistorikk

Lavest
349 KR
Høyest
443 KR
Gjennomsnitt
418 KR
Median
438 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Oxford University Press
Navn Research Methods in the Social Sciences: An A-Z of key concepts
GTIN/EAN/ISBN 9780198850298
Kategorier Bøker