En av de mest fascinerende spørsmålene siden Platons tid handler om hva som definerer dyktig prestasjon i lys av spesifikke kapabiliteter, kunnskap, kompetanse og ekspertise. Som Frederick Taylor berømt bemerket, ville et svar på dette spørsmålet hjelpe oss å forstå hva vi bør fokusere på, samt hva vi kan gjøre for å forbedre prestasjonen til enkeltindivider, grupper og organisasjoner. Selv om vi har tilegnet oss betydelig mer informasjon om 'egenskapene' ved kapabiliteter, kunnskap, kompetanse og ekspertise generelt, sitter vi fortsatt igjen med mange ubesvarte spørsmål om hvordan disse elementene manifestere seg i dyktig prestasjon. For eksempel er det fortsatt uklart hvordan dyktig prestasjon anvender kunnskap, hvordan ferdigheter utvikles, og hvordan kompetanser og kapabiliteter settes i praksis. Prosess-tenkning har ikke i tilstrekkelig grad utforsket aspektene ved dyktig prestasjon. Denne boken har som mål å fylle dette gapet. Den samler forskere fra ulike bakgrunner, tradisjoner og disipliner, som alle deler et tydelig prosessorientert perspektiv og arbeider for å tenke nytt rundt emnet.