Strategisk markedsføring er en praktisk og lettfattelig bok som tar for seg de essensielle konseptene og verktøyene som kreves for å forstå og implementere effektive markedsføringsstrategier. I den fjerde utgaven finner vi nye casestudier og eksempler, blant annet hvordan Disney+ har tatt av, bruken av kunstig intelligens innen markedsføring, samt småskala innovatører i India. Boken introduserer også en ny seksjon kalt 'Praktikerinnsikter' hvor markedsførere fra Afrika, Europa og Asia deler sine erfaringer, utfordringer og hvordan de har overvunnet dem. Denne betydelig reviderte utgaven inkluderer de nyeste forskningsresultatene og undersøkelser av sosio-politiske emner som Black Lives Matter-bevegelsen og den globale COVID-19-pandemien, noe som fremhever viktigheten av disse temaene for markedsførere. Bokas klare firedelte struktur speiler den mest brukte strategiske markedsføringsrammen i bransjen. Hver del tar for seg ett av fire sentrale spørsmål som organisasjoner må stille seg selv: 'hvor'.