Oxford University Press

The Challenge of Affluence

The Challenge of Affluence

Produktbeskrivelse

Siden 1940-tallet har amerikanere og briter opplevd en tid preget av økende materiell overflod. Likevel følger det med en rekke sosiale og personlige utfordringer, som sammenbrudd av familierelasjoner, avhengighet, psykisk ustabilitet, kriminalitet, fedme, ulikhet, økonomisk usikkerhet og synkende tillit. Avner Offer argumenterer for at velferd har utviklet seg langsommere enn overflod i disse samfunnene, ettersom de skaper et miljø der det er vanskelig å ta konsistente valg over tid, og der evnen til personlig og sosial forpliktelse svekkes av kontinuerlig tilstrømning av nye inntrykk. Offers tilnærming er basert på økonomi og samfunnsvitenskap, og integrerer den nyeste kognitive forskningen for å gi en grundig og begrunnet kritikk av den moderne forbrukersamfunnet. Han ifølge antagelsen om at frihet til å velge nødvendigvis maksimerer individets og samfunnets velvære. Boken er delt inn i tre deler. Den første delen analyserer hvordan økonomiske ressurser relaterer seg til menneskelig velferd, og hvorfor valgfrihet er av betydning.

Prishistorikk

Lavest
478 KR
Høyest
498 KR
Gjennomsnitt
488 KR
Median
488 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Oxford University Press
Navn The Challenge of Affluence
GTIN/EAN/ISBN 9780199216628
Kategorier Bøker