Den nye utgaven av 'The Child as Musician: A Handbook of Musical Development' feirer rikdommen og mangfoldet i de mange forskjellige måtene barn kan engasjere seg i og interagere med musikk på. Boken presenterer både banebrytende og klassisk teori på en tilgjengelig måte, og undersøker forskning knyttet til utvikling og tilegnelse av musikalske ferdigheter. Hovedfokuset er på musikalsk utvikling fra unnfangelse til sen ungdomsalder, men størstedelen av dekningen konsentrerer seg om perioden der barn kan begynne med formell musikkundervisning (fra omtrent 3 års alder) frem til det siste året med formell skolegang (rundt 18 år). Det finnes mange oppfatninger om hvordan musikalsk utvikling kan finne sted, på samme måte som det gjør for andre fagområder og områder av menneskelig potensial. Derfor fremhever publikasjonen mangfoldet i den nåværende litteraturen som omhandler hvordan vi tenker om og konseptualiserer barns musikalske utvikling. Hver av forfatterne har søkt etter en bedre og mer...