Når bør organisasjoner vurdere å outsource tjenester som tradisjonelt har vært produsert internt? Er outsourcing bare en forbigående ledelsestrend, eller er det en effektiv metode for å levere tjenester og tilføre verdi? Hvilke egenskaper kjennetegner strategisk sunne beslutninger om kontrakter, og hvordan kan organisasjoner dra nytte av outsourcing-revolusjonen? Disse spørsmålene adresseres av Simon Domberger i hans omfattende verk. Basert på over tiårs forskning og konsulenterfaring, har boka mange praktiske implikasjoner. Den utvikler et analytisk beslutningsrammeverk for vurdering av kontraktsalternativer, og er relevant både i privat og offentlig sektor. Med en rikholdig mengde illustrasjoner og over 25 casestudier dekker boka et internasjonalt perspektiv. Over 50 selskaper og offentlige organisasjoner blir diskutert, inkludert kjente navn som Microsoft, BP, Marks & Spencer og Samsung. Denne boka vil være verdifull for alle som ønsker en bedre forståelse av outsourcing og kontraktsbeslutninger.