The Oxford Handbook of American Public Opinion and the Media
Produktbeskrivelse
Offentlig opinion og media utgjør grunnlaget for det representative demokratiet i USA. Dette temaet er gjenstand for omfattende granskning av forskere, samfunnsdebattanter og vanlige borgere. «The Oxford Handbook of American Public Opinion and the Media» tar for seg de 'store spørsmålene' knyttet til offentlig opinion og media, både empirisk og normativt, og setter fokus på aktuelle debatter og samfunnsvitenskapelig forskning. Med bidrag fra et team av fremstående akademiske eksperter, gir kapitlene i denne boken en skarp vurdering av moderne forskning på offentlig opinion, media og deres gjensidige påvirkninger. Den fremhever endringene innen massemedia og kommunikasjonsteknologi, som det økende antallet kabelkanaler, nettsteder, blogger og nye sosiale medier, som alle endrer måten nyheter om politisk liv samles inn og formidles på. I tillegg gjennomgår boken det brede spekteret av påvirkninger på offentlig opinion, inkludert prosessene gjennom hvilke informasjon produseres.