The Oxford Handbook of Animal Organization Studies
Produktbeskrivelse
Sammen med økende bekymringer rundt klimaendringer og miljømessig bærekraft har temaene fått en stadig større plass i diskusjoner innenfor næringsliv og organisasjonsstudier. Det blir mer og mer anerkjent at mennesker og dyr ikke eksisterer i adskilte sfærer; de er snarere sammenvevd i ulike kommersielle og organisatoriske kontekster. Organisasjonsteorien må derfor tilpasse seg denne mer enn-menneskelige tankegangen. Mange viktige spørsmål reiser seg om hva som kjennetegner moderne organisasjon og organiseringspraksiser: Hvem drar nytte av dette? Hvem er målgruppen for de stadig mer globaliserte kapitalmarkedene? Hvilken rolle spiller ikke-menneskelige dyr i denne organisasjonen? Hvordan ser fremtiden for multiartet vennskap, solidaritet og gjensidig verdiskaping ut? Dette verket samler tverrfaglig forskning på forholdet mellom mennesker og dyr innenfor forretnings-, ledelses- og organisasjonsfeltet.