"The Oxford Handbook of Innovation Management" gir en grundig og relevant analyse av innovasjonens natur og betydning, samt strategier og praksiser som kan brukes for å maksimere organisasjonsgevinster fra innovasjon. Innovasjon er avgjørende for både forretningsmessig og nasjonal konkurranseevne, og den har direkte innvirkning på livskvaliteten og levestandarden verden over. Men innovasjon skjer ikke av seg selv; for at den skal lykkes, kreves det effektiv forvaltning. Med bidrag fra 49 fremstående forskere fra hele verden, utforsker håndboken de mange kildene til innovasjon samt de sosiale, økonomiske og teknologiske kontekstene som både fremmer og begrenser denne prosessen. Boken tar for seg tradisjonelle temaer knyttet til innovasjonsledelse - som styring av FoU, intellektuell eiendom og kreativitet, samt vitenskapens og markedsføringens rolle - men utvider i betydelig grad også de tradisjonelle områdene av interesse. I dette nyeste volumet presenteres kapitel som gir en dypere innsikt i trendene og praksisene innen innovasjonsledelse.