«The Oxford Handbook of Innovation Management» gir en grundig og tidsriktig analyse av innovasjonens natur og betydning, samt de strategiene og praksisene som kan benyttes for å maksimere organisasjoners fordel av innovasjon. Innovasjon spiller en avgjørende rolle for både bedrifters og nasjoners konkurranseevne, og påvirker livskvalitet og levestandard globalt. Imidlertid skjer ikke innovasjon automatisk; for å lykkes er det nødvendig med riktig ledelse. Dette håndverket, med bidrag fra 49 fremstående fagfolk, utforsker de mange kildene til innovasjon og de bredere sosiale, økonomiske, og teknologiske kontekstene som både kan fremme og hemme den. Boken presenterer også banebrytende strategier og praktiske tilnærminger innen innovasjonsledelse. Den tar for seg tradisjonelle aspekter av innovasjonsledelse, som håndtering av forskning og utvikling (FoU), immaterielle rettigheter, og kreativitet, samt vitenskapens og markedsføringens bidrag, men utvider samtidig de tradisjonelle interesseområdene betydelig. I dette nye verket utforskes dypere sammenhenger og nytenkende metoder som er essensielle for å navigere i innovasjonslandskapet.