Oxford University Press

The Oxford Handbook of Organizational Paradox

The Oxford Handbook of Organizational Paradox

Produktbeskrivelse

Begrepet paradoks går tilbake til antikkens filosofi, men det er først nylig at forskere har begynt å utforske denne ideen innenfor organisatoriske fenomen. For omtrent tjue år siden oppfordret en gruppe provokative teoretikere oss til å ta studiet av paradokser på alvor, og dermed utdype vår forståelse av mangfold, spenninger og motsetninger i organisasjonslivet. Forskning på organisatoriske paradokser har vokst eksponentielt de siste to tiårene, og har undersøkt en rekke fenomener, metoder og analyser. Studiene har sett på spenninger som forholdet mellom nåtid og fremtid, global integrasjon og lokale særpreg, samarbeid og konkurranse, selv og andre, samt oppdrag og markeder. Til tross for den omfattende interessen for organisatoriske paradokser, står vi fortsatt overfor sentrale utfordringer knyttet til definisjoner og anvendelse. Denne håndboken har som mål å støtte, engasjere og stimulere den økende interessen for organisatoriske paradokser. Bidragene i denne boken viser hvordan studiet av paradokser informerer hverandre og gjensidig beriker forståelsen.

Prishistorikk

Lavest
573 KR
Høyest
598 KR
Gjennomsnitt
586 KR
Median
586 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Oxford University Press
Navn The Oxford Handbook of Organizational Paradox
GTIN/EAN/ISBN 9780198840183
Kategorier Bøker