Oxford University Press

The Triumph of Emptiness

The Triumph of Emptiness

Produktbeskrivelse

I boken "The Triumph of Emptiness" tar Mats Alvesson sikte på å avmystifisere en rekke populære og optimistiske påstander om fenomen som kunnskapssamfunnet, forbruk, merkevarebygging, høyere utdanning, organisatoriske endringer, profesjonalisering og lederskap. Alvesson argumenterer for at en kultur preget av storhet fører til mange oppblåste påstander. Vi snakker ikke lenger om planer, men om strategier. Overordnede har blitt erstattet av ledere, og varer har utviklet seg til å bli merkevarer. Rike land prøver å framstå som kunnskapssamfunn gjennom masseutdanning, men dette har begrenset effekt på de reelle kvalifikasjonene eller jobbmulighetene for nyutdannede. Boken betrakter den moderne økonomien som en overtalelsesøkonomi, hvor bedrifter og andre institusjoner i stadig større grad tildeler talent, energi og ressurser til retorikk, image, merkevare, omdømme og synlighet. Gjennom en rekke empiriske eksempler belyser den områdene forbruk, høyere utdanning, organisasjon og lederskap på en provoserende og engasjerende måte.

Prishistorikk

Lavest
737 KR
Høyest
768 KR
Gjennomsnitt
754 KR
Median
753 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke Oxford University Press
Navn The Triumph of Emptiness
GTIN/EAN/ISBN 9780199660940
Kategorier Bøker