I en tid preget av digital transformasjon, forstyrrende innovasjoner, midlertidige konkurransefortrinn og bransjekonvergens har fusjoner og oppkjøp blitt mer komplekse enn noen gang før. I "Winning at the Acquisition Game" presenteres det beste materialet, innsiktene, verktøyene og malene som utgjør det omfattende, tverrfaglige emnet for fusjoner og oppkjøp, som undervises i MBA- og Executive MBA-programmene ved Saïd Business School, University of Oxford. Hver kapittel binder sammen tradisjonelt atskilt funksjonell ekspertise, og gir leserne praktisk kunnskap og verktøy for å forstå hele M&A-prosessen; fra strategi før avtalen og due diligence, til transaksjonsvurdering, forhandlinger, gjennomføringen av avtalen, samt implementering etter avtalen, motivasjon av arbeidsstyrken, innovasjon for inntektsvekst, og måling og rapportering av resultater. Eksempler fra virkelige caser illustrerer hvordan hver fase av prosessen er blitt implementert av selskaper på tvers av ulike bransjer, samtidig som de åpner for diskusjoner om beste praksis.