Denne boken gir en omfattende innføring i hvordan man kan bygge hendelsesdrevet mikroservices, inkludert mønstre for å håndtere datakonsistens og robusthet. Du vil få innsikt i fordelene og utfordringene ved å implementere hendelsesdrevne arkitekturer, illustrert med praktiske eksempler og brukstilfeller. Videre vil du lære om synergien mellom hendelseskilder, CQRS og domene-drevet utvikling i programvarearkitektur. Mot slutten av boken vil du ha utviklet en solid applikasjonsarkitektur fra start til slutt. Hendelsesdrevet arkitektur (EDA) i Golang fokuserer på å utvikle applikasjoner som deler tilstandsforandringer asynkront, både internt og eksternt ved hjelp av meldinger. EDA-applikasjoner er ideelle for situasjoner som krever rask skalering, der enkeltkomponentfeil har mindre sannsynlighet for å føre til systemfeil. Denne boken er et utmerket utgangspunkt for deg som ønsker å lære om EDA, da den tilbyr trinnvise forklaringer av essensielle konsepter, praktiske eksempler og mye mer. Du vil begynne å bygge hendelsesdrevne løsninger fra første kapittel.