Lær animasjonsprogrammering fra grunnen av og implementer moderne animasjonsteknikker som kan integreres i enhver spillutviklingsprosess. Dette omfattende arbeidet gir deg muligheten til å bygge et funksjonelt og produksjonsklart moderne animasjonssystem med komplette funksjoner ved hjelp av C++. Gjennom en trinn-for-trinn-guide får du muligheten til å lære både grunnleggende og avansert programmering av skinnede animasjoner. Du vil også oppdage den nødvendige matematikken for å implementere banebrytende animasjonsteknikker som omvendt kinetikk og duale kvaternioner. Animasjon er en av de mest avgjørende delene av ethvert spill, og moderne animasjonssystemer arbeider direkte med sporbasert animasjon, og tilbyr støtte for avanserte teknikker som omvendt kinetikk (IK), blandetre og dual kvaternion-skinn. Denne boken tar deg gjennom alt du trenger for å få et optimalisert, produksjonsklart animasjonssystem i gang, og inneholder all koden som kreves for å bygge animasjonssystemet. Du vil begynne med å lære de grunnleggende prinsippene, for deretter å fordype deg i kjernen av emnet.