Boken "Managing Data as a Product" gir leserne en grundig forståelse av hvordan man kan forvalte data som et produkt, samtidig som man beveger seg mot en mer modulær og desentralisert arkitektur for data. Dette tilnærmingsmåten legger til rette for å levere forretningsverdi på en inkrementell, målbar og bærekraftig måte. Hovedpunkter i boken inkluderer hvordan man kan utnytte prinsippene for data som produkt for å frigjøre potensialet i modulære plattformer og rette opp svakhetene i tradisjonelle monolitiske arkitekturer. Leserene vil lære å identifisere, implementere og drifte data produkter gjennom hele livssyklusen. Forfatteren gir også innsikt i hvordan man skal utforme og utføre en fremtidsrettet strategi for å gjøre data produktene til organisatoriske eiendeler. Kjøp av trykt eller Kindle-bok inkluderer en gratis PDF-eBok. Boken adresserer de utfordringene tradisjonelle monolitiske dataplattformene står overfor, som skalerbarhet og den kognitive belastningen på sentrale datateam, noe som ofte fører til problemer med teknologisk gjeld. Når vedlikeholdskostnadene øker, reduseres plattformenes evne til å levere vedvarende verdi over tid. Med to tiår med praktisk erfaring innen implementering av dataløsninger, deler forfatteren sin banebrytende kunnskap om emnet.