Mathematics for Game Programming and Computer Graphics
Produktbeskrivelse
Denne boken fungerer som en omfattende guide til å mestre grunnleggende 3D-matematiske prinsipper som er essensielle for spillprogrammering og datagrafikk. Leserene vil bli kjent med den nødvendige matematikken for å kunne beskrive, simulere og gjengi 3D-kreasjoner på en interaktiv måte. Gjennom praktiske eksempler lærer du å bygge og manipulere 3D-animerte miljøer ved hjelp av Python, Pygame og PyOpenGL. I tillegg vil du utvikle vertex- og fragment-shadere i OpenGLs shaderspråk, noe som vil bidra til å effektivisere gjengivelsen av grafikk. Boken dykker ned i hvordan datamaskiner genererer og håndterer 3D-miljøer, og gir en dyptgående forståelse av emnet. "Mathematics for Game Programming and Computer Graphics" er din inngangsport til å gå tilbake til matematikkens grunnprinsipper, og presenteres gjennom en rekke problematiske tilnærminger som utfordrer leseren til å anvende kunnskapen i praktiske scenarier.