Oppdag nettverks teknikker i Unreal Engine 5 for å skape dine egne skalerbare og fullt fungerende multiplayer spillopplevelser med den entusiastiske spillprogrammeringslæreren Marco Secchi. Denne illustrative guiden lar deg designe et fengende multiplayer-spill ved hjelp av nettverks teknikker, og gir deg en grundig forståelse av hvordan du bruker Unreal Engine sitt nettverkssystem med C++ og Blueprints. Boken veileder deg gjennom nøye planlegging og utvikling av en online opplevelse fra begynnelse til slutt. Hvis du er fascinert av de immersive spillopplevelsene som lar flere brukere delta i samarbeidende eller konkurrerende spill, er denne boken om utvikling av multiplayer-spill med Unreal Engine 5 perfekt for deg. Du vil lære de grunnleggende prinsippene bak multiplayer-spill. Med utgangspunkt i et eksempelprosjekt, får du erfaring med å sette opp et nettverkssystem og gjøre det funksjonelt. Når prototypen av prosjektet er i orden, vil du gradvis lære å legge til spilllogikk, inkludert hindringer og kunstig intelligens. Å kjøpe den trykte boken eller Kindle-utgaven gir deg også tilgang til en gratis PDF e-bok, slik at du kan ta med deg kunnskapen hvor som helst.