Lær hvordan du effektivt kan designe og kode dine egne 2D- og 3D-spill ved hjelp av OpenGL og C++. I denne boken får du muligheten til å utvikle komplette spill gjennom en rekke prosjekter som dekker hele prosessen, fra idé til ferdig spill. Du vil lære å rendere høytytende 2D- og 3D-grafikk ved hjelp av OpenGL og implementere en grunnleggende spillmotor med enkle, trinnvise kodeseksjoner. Boken er spesielt rettet mot fremtidige spillutviklere som allerede har litt erfaring med C++, og både nybegynnere og erfarne programmerere vil finne verdifulle tips og praktiske råd mens de bygger to komplette spill ved bruk av OpenGL, C++ og ulike relaterte verktøy. Du vil lære å sette opp utviklingsmiljøet ditt i Visual Studio med OpenGL, bruke 2D- og 3D-koordinatsystemer, og implementere et inndatakontrollsystem for musen og tastaturet. Videre får du trening i å lage en tilstandsmaskin for å håndtere komplekse endringer i spillet, lade, vise og manipulere både 2D- og 3D-grafikk, samt å implementere kollisjonsdeteksjon og grunnleggende fysikk. Oppdag de viktigste komponentene som trengs for å utvikle dine egne spill.