Procedural Content Generation for C++ Game Development
Produktbeskrivelse
Utforsk teknikker og metoder for å generere spillinnhold prosessuelt i C++ ved hjelp av Simple and Fast Multimedia Library (SFML). Denne boken presenterer en tilpasset SFML spillmotor med omfattende online dokumentasjon. Gjennom praktiske eksempler vil du lære å lage spill som er uforutsigbare, dynamiske og har høy gjenSpillfaktoren. I boken får du en grundig gjennomgang av viktige teknikker og tilnærminger brukt i et reelt spillutviklingsprosjekt. Boken er perfekt for spillutviklere med erfaring i C++ som ønsker å lage større og mer dynamiske spill. Noe forkunnskap om C++ antas, men mellomliggende konsepter forklares i detalj. Ingen tidligere erfaring med SFML er nødvendig. Du vil oppdage essensen av prosessuelle systemer, lære å bruke tilfeldighetsgenerering (RNG) med C++ datatyper for å produsere tilfeldige, men kontrollerte resultater, og bygge nivåer prosessuelt med tilfeldige elementer.