Denne praktiske guiden gir deg muligheten til å utvikle dine egne spill ved hjelp av Python. Boken styrker dine grunnleggende ferdigheter innen spillprogrammering og lar deg raskt lage både 2D- og 3D-spill fra bunnen av, med fokus på syv hands-on prosjekter. Gjennom illustrative fremstillinger får du muligheten til å utforske ulike GUI-biblioteker som kan brukes til å bygge spill. Hvis du noen gang har ønsket å lage enkle spill i Python og ønsker å bli kjent med de forskjellige GUI-teknologiene som språket tilbyr, er dette boken for deg. Den er spesielt tilpasset nybegynnere med lite eller ingen forkunnskaper om spillutvikling. Boken følger en steg-for-steg tilnærming for å hjelpe deg med å bygge syv forskjellige spill, inkludert klassiske titler som Space Invaders og en tradisjonell 3D-plattformspiller. Du vil lære å utnytte Pythons rene syntaks for å bygge spill raskt, oppdage ulike rammeverk for utvikling av grafiske applikasjoner, implementere ikke-spillbare figurer (NPC) med autonome og tilsynelatende intelligente atferdsmønstre, samt designe og kode populære spill.