Lær hvordan du kan bruke moderne C++-maler for å skrive programvare som er både vedlikeholdbar, robust og rask. Boken gir en grundig forståelse av de grunnleggende prinsippene for effektive C++-maler. Du vil også bli kjent med de nyeste tilleggene i C++20, inkludert begrensninger og konsepter. Videre undersøkes forskjellige mønstre og idiomer for å integrere maler i programdesignen din. Metaprogrammeringsteknikken vil bli grundig forklart, og du vil oppdage hvordan den gjør det mulig å opprette datastrukturer og funksjoner som lar beregning foregå under kompilering. Denne boken viser deg hvordan maler kan bidra til å unngå duplisert kode, og de spiller en avgjørende rolle i utviklingen av generiske biblioteker, slik som standardbiblioteket eller Boost, som kan benyttes av en rekke forskjellige programmer. I de innledende kapitlene vil du få innsikt i grunnleggende begreper knyttet til maler og metaprogrammering. Senere vil du praktisere skriving av komplekse maler og utforske avanserte konsepter, inkludert malrekursjon, malargumentutledning og videreformidling.