Bøker handler ikke bare om innhold; de er skapt for lesere. Ønsker du å skrive en nonfiksjonsbok som virkelig betyr noe? En bok som leserne elsker, snakker om, og markerer med understrekinger, hundre og oppslag? En must-read. Men hvordan går du frem når du aldri har skrevet en slik bok før? Hvordan finner du ut hva du skal inkludere, og hvordan du skal strukturere innholdet? Og ikke minst, hvordan vet du om ideen din er verdt å følge opp? Kjernen i svarene på disse spørsmålene ligger i et håndverk utviklet av AJ Harper, en dyktig ghostwriter og redaktør for noen av vår tids mest fremtredende tankelederne. Grunnlaget for dette håndverket bygger på en enkel, men kraftfull filosofi: Leserens behov først. Når du lærer å sette leseren i fokus i alle stadier av bokutviklingen, skrivingen og redigeringen, kan du skape den forbindelsen og tilliten som er nødvendig for å forandre liv. I disse sidene avdekker Harper de dokumenterte metodene og rammeverkene hun har benyttet i nesten to tiår for å skrive og redigere vedvarende bestselgere.