Boken "Graduate Employability in Context" tar for seg det betydningsfulle og ofte omdiskuterte temaet knyttet til nyutdannedes sysselsetting og ansettbarhet, et emne som får stor oppmerksomhet fra både media og beslutningstagere. I takt med at stadig flere studenter fullfører høyere utdanning, øker bekymringen for den bredere økonomiske innvirkningen og verdien av disse kandidatene. I en tid hvor nyutdannede blir ansett som essensielle for økonomisk fremgang, er det avgjørende å forstå hvordan deres ansettbarhet manifesterer seg i et arbeidsmarked i endring. Denne boka samler innovative tilnærminger og forskning for å gi et omfattende bilde av feltet. Den tilbyr verdifull innsikt i et komplekst og ofte vanskeligfattelig sosialt og økonomisk problem, fra hvordan ansettbarhet for nyutdannede blir konstruert som en økonomisk og politisk agenda, til videre utforskning av hvordan nyutdannede navigerer overgangen fra høyere utdanning til betalt ansettelse. Boken skisserer også fremtidige retninger for læreplaner, politikk og forskning, og utfordrer leseren til å tenke nytt om sysselsettingsløpet.