Palgrave Handbook of Research in Historical Culture and Education
Produktbeskrivelse
Denne boken tilbyr en omfattende tverrfaglig undersøkelse av de mange ulike tilnærmingene som moderne forskere benytter for å dokumentere vår historie. Redaktørene presenterer en grundig oversikt gjennom trettito kapitler delt inn i fire deler: a) Historisk kultur og offentlig bruk av historie; b) Nasjonen og dens appell i historieundervisningen i postkoloniale samfunn; c) Refleksjoner over læring og undervisning i historie; d) Utdanningsressurser: læreplaner, lærebøker og nye medier. Dette unike verket integrerer bidrag fra forskere innen historiefaget, utdanning, kollektiv hukommelse, museumsstudier, kulturarv, sosial og kognitiv psykologi, samt andre samfunnsvitenskaper, noe som fremmer en tverrfaglig dialog. Bidragsytere fra forskjellige land i Nord- og Sør-Amerika, Europa og Asia gir et internasjonalt perspektiv som anerkjenner kompleksiteten i dette forskningsfeltet. "Palgrave Handbook of Research in Historical Culture and Education" presenterer den nyeste forskningen og innsikten innen dette essensielle området.