I denne boken argumenterer forfatteren Tyler Bradway for at forfattere fra etterkrigstiden omformer de affektive forholdene til lesing gjennom eksperimenter med litterær form. Bradway introduserer begrepet 'dårlig lesing' som en affektiv politikk som fremmer queer-relasjoner knyttet til erotikk og politisk tilhørighet i lesesyklusen. Disse tidvis sosiale relasjonene setter søkelys på de juridiske, økonomiske og diskursive maktene som reduserer queerness til en ensomhetsmodus. Hvert kapittel utforsker de affektive aspektene ved dårlig lesing i møte med øyeblikk der queer-relasjoner blir forbudt, hindret eller ødelagt – fra de litterære obscenitetsdebattene før Stonewall, gjennom AIDS-krisen, til fremveksten av neoliberale homonormativiteter og gentrifiseringen av den queerske avantgarden. Bradway utfordrer den rådende oppfatningen om at eksperimentell skriving er for formell til å fremme en sosial fantasimodus. Med klarhet belyser han hvordan queer eksperimentell litteratur bruker form for å omdefinere de affektive og sosiale relasjonene som strukturerer våre leseropplevelser.