Boken "Science Communication" utforsker dagens praksis innen vitenskapskommunikasjon, fra borgerforskning til Twitter-stormer, og feirer mangfoldet gjennom forskjellige case-studier og eksempler. Forfatterne reflekterer også over hvordan både forskere og praktikere kan oppnå en dypere forståelse av vitenskapskommunikasjon ved å ta i bruk nye analytiske metoder og perspektiver. Mange aspekter av vitenskapskommunikasjon, fra vitenskapelig PR til betydningen av legemliggjøring og materialitet, har vært underutforsket. Hvordan kan vi bli bedre til å legge merke til disse? "Science Communication" tilbyr en ny syntese for studiene av vitenskapskommunikasjon. Boken benytter historisk litteratur fra feltet, nye empiriske data og tverrfaglige tanker for å påpeke at rammene som ofte brukes for å tenke på vitenskapskommunikasjon ofte utelater viktige egenskaper ved hvordan den blir forestilt og praktisert. Dette er en essensiell lærebok for studenter, forskere og praktikere innen vitenskapsutdanning, studier av vitenskap og teknologi, museumstudier samt medie- og kommunikasjonsfag.