Supplementary Schools and Ethnic Minority Communities
Produktbeskrivelse
Denne boken gir et unikt innblikk i verden av supplerende skoler, og utforsker både den sosiale posisjonen til disse skolene og de etniske minoritetssamfunnene de betjener. Forfatteren tar en grundig gjennomgang av opprettelsen og driften av supplerende skoler, og tilbyr en ny og fr fresh innsikt i akulturering prosesser. Gjennom empiriske data, innhentet fra intervjuer med ansatte, observasjoner i klasserom og interaktive opptak, undersøker boken hvordan supplerende skoler fungerer som arenaer for identitetskonstruksjon, der samfunnets identiteter blir bevart, forsvart, reforhandlet og rekonstruert. De ulike konstruksjonsmetodene indikerer akultureringserfaringene til etniske minoritetssamfunn og hvordan disse samfunnene forhandler om deres tilværelse i ett land samtidig som de har røtter i et annet. Boken tilbyr dermed en avslørende konseptualisering av supplerende skoler, ikke bare som utdanningsrom, men som sentrale aktører i bevaring og utvikling av kulturell identitet.